OBS! GÖR OM BLOGGEN

Alla inlägg under april 2011

Av Lovisa - 24 april 2011 22:11

 Heej *.*


 


Ganska svårt att hålla upp ögonen... rätt trött...*.*
sitter o kollar på film med familjen, kanske inte världens bästa film, men det går... Salt herter den...

Idag har jag varit med Ida och Julia. Vi har hoppat på studsmattan med vatten spridare under och solat. Det har varit jättekul!!

Sen när vi skulle plocka ihop så skulle Ida hem och springa och sa att hon kanske kunde va sen och vi väntade på henne, typ i en timme för när hon kom tillbaka så skulle vi till konsum och köpa en glass, men sen så skickade hon ett sms att hon inte kunde va mer, så jag och Julia fick gå själva.
Vi köpte att snickers paket och pringles som vi delade på!

Men nu ska jag gå och göra mej iordning och så...


 


Good Night

Sleep Well




Av Lovisa - 22 april 2011 21:25

 Heej

Just nu sitter jag och kollar på parlamentet med familjen.
Idag är det ju långfredagen och det har inte varit något tråkigt alls.. det har bara varit en jätterolig dag!!

Först kom Ida och vi gick med Cami till konsum och köpte en glass, jag tog en Ben&Jerry's, sen gick vi hem och hade vartten krig. Vi blev VÄLDIGT blöta:
 

och sen kom JUuia och vi fortsatte atrt ha vattenkrig.. men sen kl 2 så kom mormor och morfar, Ken och Olga, så de fick gå hem.
Vi åt lite och sen fikade vi lite och vi gick ut och så.. Det var jättekul!!
Till efterrätt hade mamma gjort pannacotta
    Det var verkligen super!!
När alla skulle hem så åkte jag till julia, julia och ida var ute när jag kom... men idag skulle hem efter ett tag så det gick inte va så länge för henne...
Vi hade jättakul, vi var ute hela tiden, spelade badminton och så...

Men sen vid nio så gick det inte va längre för julia så hon följde mig hem en bit.
Så ni sitter jag här.
Jaa.... det var nästan hela dagen fast väldigt förkortad..


Godnatt på er!!

Ps: jag är med i bloggsvarstävlingen så med lite tur så.... ja, kanske jag får bloggsvar!!


Av Lovisa - 22 april 2011 13:07

 Hej hopp


Om ni har blogg och vill va med och vinna bloggsvar kan ni gå in på:

http://emiliaahs.blogg.se/


och delta i tävlingen=)


Kraam



Av Lovisa - 21 april 2011 21:59

 


Låttitel: Coconut tree


 

Artist: Mahombi, Nicole Scherzinger



En solklar tia!! =) =D


Godnatt allihopa!!









Av Lovisa - 21 april 2011 21:14

 Heej


 


Nu är jag jätteglad, fast ganska trött samtidigt.

Jag har varit ute nästan hela dagen, så, inte så konstigt att jag inte bloggar så mkt nu!!
Förresten så är det ÄNTLIGEN påsklov nuu!! =D =o)
Häärligt!!
Jo... imån är det långfredan.... undrar om den kommer bli lika tråkig som man säger.... -.-
Idag har det inte varit en vanlig skoldag... vi var ute och promenerade hela dagen. Vi i sexan var lagledare, jag var ledare för grupp 7...
Vi gick en ganska lång runda runt Hesjön och stannade på 6 st stationer på vägen...
Sen när vi kom tillbaka till skolan så fick vi pannkakor ute, det var väldigt gott! Vi fick gå hem kl 13.00


Efter skolan var jag med Ida och julia, vi var mest ute och solade lite, hoppade lite och så..

Men här kommer lite bilder som jag har lovat:

Dagens Outfit:

  



 


Cami:

   Och lite bilder från kalmarresan:

                                               
Japp... det var lite bilder och nu ska jag bara kolla lite på tv och ta nåt o äta, för jag e rätt hungrig...




 


Puss och Kram






Av Lovisa - 18 april 2011 14:43

Hejsan!!

Jag är hemma från skolan nu!! Det är såå himla härligt väder ute!!
Idag har det väl bara varit en helt vanlig dag...
Jag ska va med Julia och Fanny nu, de kommer alldeles strax.

Igår så var jag och familjen och kollade på lamm!! De var jättegulliga!! det var sex st. tre st. var en vecka och tre st. var en och en halv vecka.
Men de var lika söta!!De skulle bita på min kofta hela tiden!!! =D =P
Sen gick vi ut i hagen till alla får, Sebbe fick en plastbunke med pellets i och så matade vi dom lite, det var jättekul. Sebbe som hade bunken var mest populär, de hoppade nästan ner honom =) han tappade bunken och allt åkte ur, och de var som galna.... =) =D
Men  nu ska jag gå ut till Julia och Fanny för de har kommit nu!!
Kram!!

(PS Bilder kommer sen!!)


Av Lovisa - 15 april 2011 19:07

Hej, förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag... jag har haft lite annat för mej, så har det blivit lite sena kvällar och långa dar i skoan.... som till exempel i onsdags var vi kvar ett tag i Albäcksskolan och hade lite lektioner där och så.
Igår blev det också en lång dag... vi var i Kalmar hela dagen.  Först så gick jag upp vid fem för vi skulle samlas vid Konsum kl. 6.40, och jag behöver lite extra tid på morgonrn oxå... Sen tog vi bussen till hultsfred station, som vi egentligen skulle tagit tåget ifrån... men tror ni det blev tåg den här gången heller?? NEE. Det blev likadant förra Kalmarresen också.... buss... -.-
Jaja, jah blv iaf inte åksjuk!! + att vi hade hela bussen för oss själva, så vi bytte lite platser då och då... ;)
Sen när vi var framme, var det brått till Barometern, där var det rätt tråkigt... vi fick mest bara veta lite om tidningar och så, inte mkt mer..
Men  sen var det ännu mer bråttom till x-labbet (expriment- labbet)
Där var det väldigt roligt, först fick vi titta på när de gjorde lite experiment och sn fick vi göra egna, med instruktioner.
De delade in oss i grupper, jag blev med Ville.
Vi gjorde slime, gissade på vad det var för kända saker som socker, mjöl med mera var i sju olika behållare genom att lukta, känna och se, vi fick inte smaka, men det gjorde Ville ändå.. =) ;)Sen gjorde vi mer saker.
Men efter det så var det inte så bråttom längre, vi fic gå fritt i Kalmar i grupper, jag gick med Julia R, Julia T och Fanny.=) ;)

Vi gick först till en park vid havet och åt resten av våran matsäck.
Julia T skulle kasta bort en sak som hon inte ville ha och såklart så kom en fågel och tog den, en kort stund efter så kommer en hel svärm av fåglar och samlas vid oss!!?? Det var ganska läskigt och kul på samma gång.. =) =D
Vi försökte att skrämma iväg dom, med de ville inte gå, och om vi lyckades så kom de bara tillbaka...
Sen kom jag på att jag kunde ta kort på dem, men då så har jag ju såklart glömt kameran på x- labbet.. =(
Jag och Julia R sprang till det huset och skulle öppna, men då var det låst!! Vi ringde till Maggan och till Boyne, under tiden så kom det några som jobbade där, för jag hade sett en av dem tidigare inne på labbet. De var också utlåsta och de gick runt huset, efter ett tag sa jag till Julia att vi kunde gå runt och se om vi kunde komma in den vägen, så vi gick runt, då var det en dörr med ringklocka till, så jag ringde på ett par gånger, men ingen öppnade, men sen så såg jag en knapp som man brukar trycka på för att dörren ska öppnas, så jag tryckte på den, och dörren öppnades, jag bara sprang in , tog ka´meran och sprang men Julia före.
Sen så´ringde Julia till fanny, för de ville inte följa med och de hade gått till Baronen, och sen möttes vi utanför någon affär, kommer inte ihåg vad den hette, men nån var det.
Sen gick vi där inne i Baronen hela tiden tills vi skulle till stationen för att ta TÅGET till berga och sen buss till målilla.
Jag köpte lite godis, ett par JÄTTESNYGGA örhängen och ett hårband =)
Sen var man äntligen hemma och sen var jag med Fanny och Julia R hela kvällen.

Idag har jag varit med Nellie och just nu är hon hemma och äter, hon borde komma snart, hon skulle packa också för vi ska sova över!! =)
Vi har haft jätteroligt!! och vi kommer ha jätte kul ikväll också, det vet jag!! =) ;)
Vi har haft picknick och och hoppat lite, + att vi har pratat och skrattat hela tiden =) ;)
Men nu kommer Nellie alldeles strax, Hejdå!! SES


Pöös o Kraam


Av Lovisa - 11 april 2011 13:53

Hej

Sitter i skolan och bloggar nu!!
Vi har elevens val på alla svenska- lektioner idag, så jag bloggar lite!♥
Det betyder att vi får göra ungefär vad vi vill på de här timmarna!! : )
När jag kommer hem ska jag ju som vanligt äta, men sen ska jag gå ut och sätta mej i en stol på trallen i solen!! Skulle vara såå skönt just nu!!
Sen kanske jag ska va med Julia och Fanny, och vi ska väl vara ute då oxå, och bara ta det lugnt och gå och köpa en glass elr nåt.♥♥♥
Men nu ska jag gå in på zoo mumba så hejdå

Puss och kram


Presentation


Läs

Kommentera

Gilla

Gästbok♥

Besöksstatistik

Not swedish??

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag ska jag ska ha mer av i bloggen för att den ska bli roligare och bättre??
 Mer inlägg
 Fler bilder
 Byta stil oftare
 Mer mode
 Dagens outfit
 Veckans blogg
 Dagens sötis
 Dagens bästa...
 Tips
 Musik
 Något annat, bara kommentera!! ;)

♥♥ Lilla Cami ♥♥

  

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards